Inhaltsverzeichnis
Was ist Help Desk Support Specialist?
Ein Helpdesk, Help-Desk oder User-Help-Desk (UHD) ist ein Issue-Tracking-System, das vorrangig für die Unterstützung von Anwendern von Hard- und Software, aber auch für Anfragen von Kunden in anderen Dienstleistungsbereichen zuständig ist. In speziellen Issue-Tracking-Systemen werden die Anfragen verwaltet.
Was ist ein Helpdesk Manager?
Der Servicedesk ist normalerweise eine große Funktion in den meisten IT-Organisationen. Der Service-Desk-Manager hat die Verantwortung für das Management des Servicedesk-Budgets und stellt sicher, dass die Ressourcen der Organisation so zugewiesen werden, dass sie den größten Nutzen bringen.
What is the job description of a help desk operator?
A help desk operator plays an important role in any organization. The operator is responsible for offering help to clients, employees and other individuals directly or indirectly associated with the organization in using technology or information systems.
What does a help desk support do?
The help desk support role will vary depending on the organization and overall systems environment but these are the duties and activities common to most help desk positions. Also detailed are the key skills and abilities required for successful job performance in the help desk position.
How to deploy custom helpdesk operator to a group of admin users?
Once the custom helpdesk operator role is created in Intune portal, you can deploy that to a group of admin users. Login to endpoint.microsoft.com with global admin or Intune Service Admin ( Intune admin) permission
How to create a custom InTune helpdesk operator?
Create Custom Intune Helpdesk Operator 1 Login to endpoint.microsoft.com with global admin or Intune Service Admin ( Intune admin) permission 2 Navigate to Tenant Admin – Roles 3 Select Help Desk Operator role from All Roles 4 Click on Duplicate